برنامه چربی سوزی حرفه ای بهمراه عکس تمرینات

از مصرف کربوهیدرات تصفیه شده – مانند شکر، شکلات و نان سفید – خودداری کنید و مصرف پروتئین را بالا ببرید و به سمت هدف خود یعنی از دست دادن چربی شکم و کاهش وزن، پیش بروید. نتایج به دست آمده از یک پژوهش کوچک نشان داده است که مصرف کافئین سوخت و ساز را تا ۱۳ درصد افزایش می دهد و شکسته شدن چربیها را شدت میدهد. تمرینات شدید و متناوب که HIIT نامیده میشوند، با لاغری سریع شکم و پهلو در بزرگسالان ارتباط زیادی دارد. اگر فرد دچار فیبروز شدید شود، به این حالت سیروز کبدی میگویند که وضعیتی غیر قابل برگشت میباشد.

فیبر سرعت خالی شدن معده را کم میکند و با ایجاد احساس سیری برای مدت بیشتر میل شدید به مواد خوراکی را هم در شما کاهش میدهد. با کمتر شدن سرعت خالی شدن معده اشتها کاهش پیدا میکند و کالری کمتری وارد بدن خود میکنید. بسیاری از روغنهای مخصوص پختوپز حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب و کلسترول هستند و مصرف زیاد آنها برای چربی خون و سلامت بدن مضر است. کلسترول برای این که بتواند در خون حرکت کند، لازم است با نوعی پروتئین ترکیب شود. تحقیقات نشان دادهاند که نشاسته های مقاوم به آب کردن چربی دور شکم و کاهش غذای دریافتی کمک میکند.

به عنوان مثال پژوهش انجام شده بر روی ۳۰ خانم دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن تخم مرغ در صبحانه برای لاغری به طور قابل ملاحظه ای احساس سیری را افزایش میدهد و در ادامه روز کمتر غذا میخورید. فیبرهای قابل حل، آب زیادی رو جذب می کنن و به صورت ژل درمیان و حرکت مواد غذایی به سمت دستگاه گوارش رو کندتر می کنن. استرس می تونه به غده های آدرنال دستور بده که کورتیزول که هورمون ضد استرس هست رو منتشر کنن توی بدن و این باعث می شه که میزان غذا خوردن افزایش پیدا کنه و در محدوده ی شکم ذخیره شون کنه.

موضوع دیگه اینه خانم هایی که دور کمر بیشتری دارن کورتیزول بیشتری در مواجه با استرس ترشح می کنن که باعث میشه اشتهاشون بیشتر بشه و خب بیشتر غذا بخورن و چربی شکم بیشتری داشته باشن. با این حال در خاطر داشته باشید که اسموتی میتواند به یک بمب کالری تبدیل شود اگر ترکیبات آن مواد خوراکی با کالری بالا باشد. ویرجینیا گرولر، مربی بهداشت جامع توضیح داد: بهترین راه برای از بین بردن سریع چربی شکم، تنظیم قند خون با خوردن پروتئین و چربی با کیفیت بالا مانند گوشت گاو تغذیه شده با علف، ماهی آزاد صید شده، کره حاصل از شیر گاوهایی با رژیم غذایی پر علف و روغن زیتون است.

چربی در جریان خون به شکل تریگلیسرید و کلسترول وجود دارد. اگر میخواهید یک صبحانه لاغر کننده داشته باشید پس ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا را به یک لیوان آب اضافه کنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا آب جذب کند و سپس بنوشید یا به ماست اضافه کنید. برای آماده کردن یک اسموتی لاغری، ۱ فنجان شیر به همراه چند مشت سبزیجات، ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا و ۱ فنجان توت فرنگی را داخل مخلوط کن بریزید و یکدست کنید. همچنین توجه داشته باشید که این دارو بخشی از چربی غذا را با مدفوع دفع میكند و همراه با این چربی، ویتامینهایی مانند E و D و A و K نیز دفع میشود.

مصرف پروتئین به حد کافی، هورمون PYY که به هورمون سیر شدن معروفه رو آزاد می کنه که باعث می شه کم بخورین و سریع سیر بشین. این به سوزاندن چربی آزاد شده از ذخیره سازی و همچنین جلوگیری از انتقال اسیدهای چرب به چربی ذخیره شده بدن کمک می کند. قهوه سبز سرشار از «اسید کلوروژنیک» است که سبب کم شدن چربی بدن از طریق افزایش سوختوساز بدن و استفاده از چربی ذخیره شده در بدن میشود. اگر به دنبال لاغری سریع شکم و پهلو هستید، برخی پیشنهاد میکنند که مصرف کربوهیدرات خود را به روزی ۵۰ گرم کاهش دهید.

خوردن مقدار زیادی فیبر میتواند به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این کیوی حاوی فیبر بخصوصی به اسم پکتین است که پژوهشها که به افزایش احساس سیری، کاهش اشتها و لاغری کمک می کند. این واقعیت حتی در رژیمهای کم کربوهیدرات صادق است که در آنها فرد میتواند هرچقدر که میخواهد بخورد، اما رژیمهای کم چربی از نظر کالری محدودیت دارند. رژیمهای کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک، علاوه بر کاهش وزن، مزایای سلامتی دیگری نیز دارند. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری هم دارند. نه تنها اسموتی های را میتوان سریع و آسان آماده کرد بلکه مواد مغذی بسیار زیادی در خود دارند.

پیگیری غذای مصرفی بدان معنا نیست که هرچه میخورید را وزن کنید، بلکه شما باید چند روز پشت سر غذای مورد استفاده خود را اندازهگیری کنید تا کم و زیادها را بشناسید. پژوهش دیگر نیز نشان داد که عصاره چای سبز متابولیسم و چربی سوزی را در ۲۴ ساعت تا ۴ درصد افزایش میدهد. پژوهش انجام شده بر روی ۱۲ خانم نشان داده است که استفاده از توتها به جای میان وعدههای با قند بالا در بعد از ظهر، به طور میانگین باعث کاهش دریافت ۱۳۳ کالری شد.

برخی پژوهشها نشان دادهاند که با نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح برای لاغری مفید است. ما معمولا میدانیم که کدام غذاها برای ما خوب و مفید هستند. همچنین پژوهش دیگر بر روی ۱۵۲ بزرگسال در طی ۸ هفته نشان داده است که مصرف تخم مرغ به جای نان بیگل به عنوان صبحانه باعث ۶۵ درصد کاهش وزن بیشتر و ۳۴ درصد سایز دور کمر شد. افرادی که چنین رژیمهایی را دنبال میکنند، اغلب طی ۱ تا ۲ روز اختلاف در سایز مشاهده میکنند.

تحقیقات نشون دادن که این مدل فیبرها با القا کردن احساس سیری به مغز باعث می شن به صورت طبیعی کمتر بخورین و در نتیجه کالری دریافتی از سمت غذا رو کاهش می ده. در یک پژوهش افراد با مصرف غلات سرشار از فیبر برای کاهش اشتها و میزان غذای دریافتی آنها موثر بود و همچنین بعد از وعده قند خون آنها پایدار باقی ماند. یک پژوهش نشان داد که خوردن نان حاوی دانه چیا هم اشتها و هم قند خون را کاهش میدهد. دیگر پژوهش بر روی ۱۳۳.۴۶۸ نفر نشان داده است که مصرف روزانه توت ها باعث کاهش وزن در طی ۴ سال شد.

دیدگاهتان را بنویسید