راهنمای کامل تفسیر انواع آزمایشات

اسفنگولیپید ها نوعی از گلیکولیپید (لیپیدویک کربوهیدرات مثل گالاکتوز) هستند که در مغز و سیستم عصبی وجود دارند. برخی از مطالعات به این نتیجه رسیدهاند که چربی اشباع شده مثل چربی حیوانی، کره، لبنیات پرچرب، روغن پالم و روغن نارگیل درصورتی که زیاد مصرف شوند، میتوانند سیگنالهای دوپامین به مغز را مختل کنند. از این نوع می توان استرول ها مثل کلسترول، اسید های صفراوی، هورمون های جنسی، ایکوزانوئید ها مثل پروستاگلاندین ها، لوکوتورین ها و ترومبوکسان، و نیز ویتامین های محلول در چربی (A,D,E,K) را نام برد. مثل چربی گوساله و روغن ذرت.

اما برخی از روغن ها و چربی ها دارای درصد قابل قبولی از این نوع اسید چرب هستند. با وجود علائمی که در برخی از وب سایتهای اینترنتی در مورد علائم کبد چرب عنوان شده است، اما واقعیت این است که این بیماری در بسیاری از موارد هیچ نشانهی مستقیمی ندارد. به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی بهتر است بخشی قابل توجهی از رژیم غذایی خود را به چربی های غیر اشباع اختصاص دهید. چربی های اشباع شده و چربی های غیر اشباع دو دسته اصلی چربی ها هستند. و با اینکه میزان چربی بدن ما را نیز به صورت حدودی مشخص می کند اما نحوه توزیع چربی ها را نشان نمی دهد و همچنین تمایزی بین چربی و عضله قائل نیست.

پژوهش دیگری در این زمینه نشان می دهد که پرخوری نه تنها چربی سفید را در بدن ما افزایش می دهد، بلکه برای چربی قهوه ای مزاحمت ایجاد می کند و نمی گذارد این چربی کالری های اضافی و چربی های سفید مازاد را بسوزاند. حدود 98 درصد چربی غذایی و 90 درصد چربی بدن از نوع تری گلیسرید ها ی مخلوط هستند. در واقع با توجه به طول زنجیره کربن هرمولکول، می توان به نوع اسید چرب اشباع شده پی برد. البته تنها ۱۴ درصد از اسید استئاریک موجود در مواد غذایی به اولئیک اسید تبدیل می شود و این میزان تأثیر چندانی بر روی سلامت بدن انسان ندارد.

محققان زیادی بر این باورند که سطح بالای ذرات بزرگ LDL هیچ خطری برای سلامتی انسان ایجاد نمی کند، البته این نظریه مخالفان زیادی نیز دارد. میزان بالای کلسترول HDL یکی از معروف ترین علل ابتلا به بیماری های قلبی است. هویج همچنین دارای ویتامین A است که باعث جلوگیری از بیماری کبد میشه. احتمالاً فکر میکنید که چگونه راه رفتن به داشتن شکمی زیبا کمک خواهد کرد؟ توصیه شده است که سی ال آ برای بهبود توده لخم بدن، کاهش چربی ، کمک به کاهش وزن و افزایش میزان متابولیسم مفید است. چربی ها و روغن ها ترکیبات و خواص متفاوتی دارند که بعضی از آن ها مشترک است.چربی ها در حرارت اتاف جامد و روغن ها مایع هستند.

به عنوان مثال چربیهای اشباع عمدتا در دمای محیط به حالت جامد هستند در حالی که چربیهای غیر اشباع مایعاند. بطور مثال ممکن است یک بار ران گوسفندی را خرید کنید اما طعم مطبوعی نداشته باشد در حالی که اگر برای گوسفند دیگری باشد ممکن است باب طبع شما باشد. ساقه مارچوبه ماهیچه ها را بزرگتر و حجیم تر هم می نماید برای همین اگر می خواهید شکم شش تکه یا سیکس پک داشته باشید مارچوبه و به طور کلی سبزیجات را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید . معاینه کلی چشم: معاینه چشمی که شامل تاریخچه کامل پزشکی شما و چشم شما باشد، میتواند به چشم پزشک در تشخیص علت خشکی چشم شما کمک کند.

افراد دیابتی باید در مورد تعداد مجاز تخم مرغی که در یک هفته می توانند مصرف کنند، با پزشک خود مشورت نمایید. متفاوت است. اما از آنجایی که جراحی پلک یک عمل زیبایی بسیار ظریف است و با حساسترین عضو بدن یعنی چشمها در ارتباط است؛ هرچقدر هم که در این مورد هزینه کنید باز هم به صرفه خواهد بود. مطالعات انجام شده بر روی بدن موش و انسان نشان می دهند رژیم غذایی که حاویی درصد بالایی پالمتیک اسید باشد می تواند بر روی خلق و خو اثرات منفی داشته باشد و همچنین سبب کاهش فعالیت های فیزیکی فرد شود.

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، هر چه تعداد گلبولهای سفید خون بالا باشد، نشان از بیمار بودن قلب شما، مخصوصا احتمال سکته، دارد که این حالت در بین افرادی که سیگار میکشند، بیشتر شایع است. چربی سفید این کالری اضافی را ذخیره میکند تا در مواقعی استفاده کنید که انرژی کافی از غذا دریافت نمیکنید. نکته دیگر این که احتمال مشاهده رنگ پریدگی و همچنین جای زخم در نزدیکی محل های برش داده شده برای خروج چربی وجود دارد که این هم کاملا طبیعی است. یکی از سالمترین روغنهایی که میتوانید بخورید روغن نارگیل است.

اگرچه روغن نارگیل و روغن هسته خرما درصد زیادی اسید چرب میریستیک دارند اما آنها دارای انواع دیگری از اسیدهای چرب هستند که تأثیر میریستیک اسید بر رویی نمایه چربی خون را تا حد زیادی جبران می کنند. گوشت های چرب، گوشت گاو، چربی گوشت، پنیر، کره، خامه، روغن نارگیل و کره کاکائو از جمله مواد غذایی سرشار از چربی های اشباع شده هستند. مثلاً وزن ، چربی خون، فشارخون ، میزان تری گلیسرید خون، دور کمر، سن و سابقه فامیلی شما. این شربت نقش موثری در کنترل فشار، قند و چربی خون، کاهش اسید اوریک بالا و غلظت خون و درمان نقرس دارد؛ شربت آبغوره و عسل به رفع عطش، گرگرفتگی و تب کمک شایانی میکند.

در آزمایش خون، منفی بودن به معنای بد بودن نیست. مواد مغذی موجود در جگر مرغ، با استرس مبارزه می کنند و موجب بهبود وضعیت خواب می شود. در واقع این اسیدها از فیبر مواد غذایی در روده تشکیل می شوند. در واقع می توان گفت در مقایسه با پالمتیک اسید شدت این تأثیرات بسیار بیشتر است. از مهمترین اثرات آن می توان بر تقویت استخوان بندی بدن اشاره کرد. مصرف همزمان لینوئیک اسید که نوعی چربی غیراشباع است سبب جبران تأثیرات پالمتیک اسید بر روی کلسترول خون می شود.

چربی حیوانی منبع اصلی این اسید است. باکتری های تولید کننده B12 در دستگاه گوارش انسان ، از دهان و لثه و حلق تا روده بزرگ ، زندگی می کنند.ویتامین در منابع حیوانی مانند جگر، شیر، پنیر و تخم مرغ وجود دارد و دارای ۴ درصد کبالت است. هر سه دسته در بدن و در مواد غذایی وجود دارند. مونوگلیسرید ها حاوی یک اسید چرب متصل به ملکول گلیسرول هستند، دی گلیسرید ها دو اسید چرب متصل به گلیسرول دارند و در تری گلیسرید ها سه اسید چرب به گلیسرول متصل می گردد. لیپید هایی هستند که گاهی در آن ها یک الکل دیگر جای گلیسرول قرار می گیرد و یا یکی گروه شیمیایی دیگر جایگزین یکی از اسید های چرب می شود.

بعلاوه جایگزین کردن چربی های اشباع با کربوهیدرات ها نقشی در سلامت بدن ندارد. نامنظمی چربی تزریق شده یکی ازعوارض تزریق چربی به صورت است. برای مثال یک فسفولیپید به نام لسیتین را می توان ذکر کرد که یک فسفات و یک گروه نیتروژن جانشین یکی از اسید های چرب ان شده اند. استفاده از سرکه سیب برای افراد دارای دیابت ممنوع بوده و کسانی که از داروهای ادرارآور نیز استفاده میکنند باید طبق دستور پزشک خود به روند درمان بپردازند. در یک مطالعه، یک گروه از داوطلبان که به چاقی مفرط مبتلا بودند روزی یک تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و گروه دیگر دارونما مصرف کردند.

یک چربی اشباع دارای گروهی از اسیدهای چرب متنوع است که تأثیرات بسیار متفاوتی بر روی سلامت و متابولیسم بدن دارند. باید مطالعات بیشتری بر روی پالمتیک اسید و تأثیرات آن انجام شود تا به نتایج دقیق و معتبری دست یافت. این مواد حاوی فیبر بیشتری نسبت به کربوهیدراتهای نشاستهای سفید یا تصفیهشده هستند و میتوانند به شما کمک نمایند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. ولی گاهی اوقات ممکن است، به خاطر جهش ژنتیکی، سلول های بدن ما، مقدار کمتر یا بیشتری از میزان تعیین شده، از یک ماده را تولید کنند. چربیهای اشباع یک ماده غذایی ساده نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید